Odos priežiūra ir apsauga šiltuoju metų laiku

2019-05-15

 Odos priežiūra ir apsauga šiltuoju metų laiku

Pavasarį ir vasarą mes pasitinkame su nuotaika, nusiteikę keliauti, poilsiauti prie jūros, vykti į gamtą, kurortus. Po šalto ir tamsaus laikotarpio džiaugiamės saule ir jos teikiamu vitaminu D, kuris stiprina imunitetą, pakelia nuotaiką. Saulės spinduliai net gi gerina medžiagų apykaitą.

Visgi dažnai pamirštame, kad šiltasis sezonas ne visada draugiškas mūsų odai, todėl turime ypatingai ja pasirūpinti ir nepamiršti tinkamos apsaugos nuo saulės. Mūsų veido ir kūno oda susiduria su daugybe iššūkių – saulė, sūrus jūros vanduo, smėlis, vėjas, dulkės. Oda tampa jautri ir išsausėjusi, o neretai ir nudega.

Jei norite išvengti ankstyvųjų raukšlių, greito odos senėjimo ar įvairių odos ligų, privalote rūpintis savo oda ir saugoti ją nuo bet kokio neigiamo aplinkos poveikio. O tam reikia nepamiršti kasdien skirti bent 20 – 30 minučių veido procedūroms.  

Kaip apsaugoti veido odą nuo išsausėjimo?

Visi norime atostogų kuomet nereikia niekuo rūpintis, taip pat ir nemaloniais pojūčiais nudegus saulėje, odą išsausinus sūriam jūros ar chloruotam baseino vandeniui, nugairinus vėjui. Tad ką daryti ir kokias priemones naudoti norinti apsaugoti odą ir pasirūpinti, kad nemalonūs pojūčiai negadintų nuotaikos?

Odos priežiūra prasideda nuo jos prausimo. Makiažą ir jo likučius pirmiausiai pašalinkite miceliniu skysčiu, o po to nuplaukite vandeniu ir švelniu veido prausikliu. Tinkamas veido prausiklis yra svarbi priemonė, kurią privalote turėti savo kosmetikos krepšelyje. Svarbu, kad veido prausiklis atitiktų Jūsų odos tipą. Jei oda problematiška ir nuolat atsiranda spuogų, kemšasi poros, vertėtų rinktis prausiklius, kurių sudėtyje yra salicilio rūgšties, glikolio. Taip pat patariama rinktis tokius, kuriuose nėra kvapiklių – jie papildomai dirgina odą.

Odą prauskite švelniais, sukamaisiais judesiais ir gerai nuplaukite kambario temperatūros vandeniu. O ryte veidą prauskite šaltu vandeniu po truputį pereinant prie ledinio. Taip grūdinsite ir stangrinsite veido odą. Tačiau nerekomenduojame prausti odos šaltu vandeniu po saulės vonių. Tuomet rinkitės kambario temperatūros vandenį. Taip nesukelsite papildomo streso veido odai.

Sekanti priemonė, kurią rekomenduojama naudoti tinkamai nuvalius veidą – tonikas. Tonikas gaivina, nuraminą veido odą. Patariame rinktis toniką, kuris suteikia odai matinį efektą. Atgaivinus odą toniku, prieš kremą galite naudoti serumą. Ypatingai rekomenduojama naudoti serumus jei Jūsų veido oda sudirgusi ir jautri.

Na, o vienos svarbiausių priemonių – paakių kremas ir veido kremas. Abi priemonės turi apsaugoti nuo saulės. Kremus rinkitės pagal savo veido odos tipą. Jaunai odai puikiai tiks lengvi, drėkinantys kremai. Brandžiai odai rinkitės kremą, kurio sudėtyje yra antioksidantų. Geriausia jei turėsite du kremus – drėkinamąjį ir maitinamąjį. Be to, ploniausią odą apie akis apsaugosite ne tik paakių kremu su filtru, bet ir tinkamais akiniais nuo saulės. Svarbu, kad jie būtų kokybiški ir atitinkantys keliamus reikalavimus. Rinkitės tiks sertifikuotus akinius, kuriais prekiauja pripažinti gamintojai. Taip pat nepamirškite, kad jei akinių stikliukas turi nubraižymų, tokie akiniai apsaugai nebetinka, kadangi saulė daug lengviau prasiskverbia per pažeistas vietas.

Taip pat nepamirškite ir veido šveitimo. Šią procedūrą rekomenduojama atlikti vieną ar du kartus per savaitę. Svarbu pasirinkti tinkamą veido šveitiklį, kuris bus švelnus ir nepažeis mechaniškai Jūsų odos. Na, o bent kartą per mėnesį apsilankykite salone, kur kosmetologė profesionaliai atliks procedūrą, o po jos dažniausiai atliekamas ir masažas, oda pamaitinama aliejais. 

Drėkinančios procedūros veidui

Nepamirškite veido procedūrų ir šiltuoju metų laiku!

Norint turėti gražią, lygią veido odą būtina ją palepinti ne tik namuose. Todėl vertėtų nepamiršti ir įvairių veido procedūrų. Šiltuoju metu laiku rinkitės drėkinamąsias, gaivanamąsias bei raminamąsias procedūras. Veido odai ypatingai reikia daug drėgmės šiuo sezono metu. Geriausios procedūros, kurių metu naudojamos ekologiškos kosmetikos priemonės. Svabu, kad odos drėkinimas būtų giluminis.

Taip pat galima nepamiršti ir rūgštinių procedūrų, tačiau jas rinkitės rečiau ir po to būtina rinktis didesnę apsaugą nuo saulės turintį kremą.

Žinoma, nepamirškite ir odos stangrinimo procedūrų. Norint išsaugoti lygią veido odą šios procedūros puikus pasirinkimas. Tokios procedūros metu oda bus prisotinama reikiamomis veikliosiomis medžiagos, suaktyvinami regeneruojamieji procesai. Stangrinimo procedūrų tikslas – lygesnė, skaistesnė ir gyvybingesnė oda.

Odai labai naudinga mezoterapija, kurios metu oda ne tik drėkinama, bet taip pat stabdomas senėjimas, lyginamos raukšlelės, oda skaistėja, tampa elastingesnė, sumažinama odos pigmentacija.

Odos fototipai

Pirmiausiai prieš renkantis apsauginį kremą nuo saulės reikėtų žinoti, kad veido oda turi net 6 skiringus fototipus. Fototipai – tai odos savybės, kurios pačios natūraliai saugo odą. Fototipai skirami pagal žmogaus odos spalvą, akių bei plaukų spalvą, polinkį įdegti ir saulėje. Galime išskirti pagrindinius 4 fototipus, kurie būdingi mūsų kraštų:

  • Tai blyškios, šviesios odos savininkai, gali turėti strazdanų. Akys mėlynos, žalios, plaukai šviesūs ar rausvi. Šios odos tipas jautrus saulei, greitai nudega, retai kada įdega. Reikalinga stipriausia apsauga nuo saulės.
  • Tai žydrų, pilkų, žalių ar šviesiai rudų akių savininkai, plaukai gali būti šviesūs, tamsiai rudi. Oda šviesi, rečiau strazdanota, jautri saulei, įdega labai lėtai, iš pradžių parausta. Rekomenduojama taip pat stipriausia apsauga nuo saulės.
  • Rudų ar pilkų akių žmonės. Plaukai kaštoninės spalvos, oda gelsva, tamsesnio atspalvio. Oda nudega saulėje retai, įdega pakankamai greitai. Saulei jautrumas mažas, įdegama rudai. Rekomenduojama vidutinė apsauga nuo saulės.
  • Plaukų, akių bei odos spalva tamsiai ruda. Saulės spinduliai tokiai odai žalos padaro retai, įdegis tamsus, nudegimų pasitaiko retai. Rekomenduojama silpniausia apsauga nuo saulės.

 

Kokio dydžio SPF (sun protector factor) turėtų būti kremuose?

Saulė skleidžia mums pavojingus ultravioletinius spindulius (UV), kurie skirstomi į kelias kategorijas pagal pavojingumą. Vieni veikia tik odos paviršių, kiti patenka į gilesnius odos sluoksnius.  Beje, soliariumuose veikiantys spinduliai skverbiasi į gilesnius odos sluoksnius, todėl taip pat rekomenduojama naudoti kremus, skirtus apsaugoti odą nuo UV. 

Vienas svarbus dalykas, kurį būtina žinoti renkantis veido ar kūno kremą, kad apsaugos faktorius SPF turi būti net ir kremuose, kuriuos naudojame rudenį bei žiemą. Kadangi net ir tokiu metu saulė gali pakenkti mūsų veido odai, pagreitinti senėjimo procesus, o tai skatina raukšlelių atsiradimus. Ypatinga rekomenduojama pirmam ir antram odos fototipui.

SPF yra neatsiejama kremo sudėtinė dalis. Šiltuoju metu laiku rinkitės kremus, kuriuose SPF skaičius yra didesnis. Skaičius ant pakuotės parodo kiek laiko kremas Jums suteiks apsaugą nuo saulės. Pavyzdžiui SPF 10 suteiks apsaugą Jūsų odai 1 valandą  ir 40 minučių Jums tereikia padauginti SPF skaičių iš 10 ir sužinosite kiek minučių veiks apsauga nuo saulės. Tad kuo didesnis SPF skaičius, tuo ilgesnis apsaugos laikas.

Kremu, kuris apsaugo nuo saulės tepkitės pusvalandį prieš  einant į lauką, taip apsaugos laikas bus ilgesnis. Baigiantis apsauginiam laikui pakartotinai pasitepkite kremu. Geriausia tai daryti kas porą valandų. Taip užtikrinsite tinkamą apsaugą nuo saulės. Tiesa, trečią ir ketvirtą odos fototipus turintys žmonės pilnai savo odą apsaugos su 10 ar 15 SPF turinčiu kremu.

Prie jūros rekomenduojame rinktis kremus, kurių apsaugos faktorius SPF aukštas ir ne mažesnis nei 30. Ypatingai pirmam ir antram odos fototipui. Idealiausia jei SPF siekia 50. Taip užtikrinsite tinakmą odos apsaugą nuo saulės. Tačiau jei ketinate maudytis, būtinai turėkite kremą su savimi ir pakartotinai pasitepkite bent du kartus per dieną.  Nors dažnai rašoma, kad kremas atsparus vandenius, vis tik geriau pasirūpinti, kad apsauga tikrai išliktų, kadangi prakaitavimas, smėlis, šluostymasis po maudynių pašalina kremo sluoksnį.

Taip pat rekomenduojame nepamiršti ir lūpų apsaugos. Saulė, vėjas, smėlis ir sūrus vanduo jas taip pat sausina, pažeidžia, o kartais net iššaukia puslelinę. Dėl to būtinai naudokite specialų lūpų balzamą, kuris turi SPF apsaugą.

 

Kokiu metu lepintis saule mažiausiai pavojinga?

Pirmiausiai reikėtų žinoti, kad oda po žiemos jautresnė saulei ir nevertėtų iš karto ilgai užsibūti saulėje. Net ir būdami pavėsyje naudokite apsauginį kremą, ypatingai jei turite blyškesnę, šviesesnę odą. Jei nuo saulės slėpsitės po skėčiu, žinokite, kad jis taip pat pilnai nesulaikys spindulių, tačiau įdegsite penkis kartus lėčiau nei tiesioginėje saulėje.

Kasmet saulės intensyvumas didėja dėl mažėjančio ozono sluoksnio, todėl ir apsisaugoti nuo jos tampa vis sudėtingiau.

Saulės spinduliuose pradžioje patariama išbūti ne ilgiau nei 10 minučių ir palaipsniui didinti laiką iki 2 valandų. Suaugsiam žmogui per dieną rekomenduojama išbūti saulėje ne ilgiau nei 2 valandas. Tačiau deginantis būtina daryti bent 30 minučių pertraukas. Vaikams saulėje būti geriausia iki 30 minučių.

Pats pavojingiausias laiko tarpas lepintis saule nuo 11 valandos ryto iki 15 valandos popiet. Saulė šiuo laiku pati aktyviausia ir net trumpą laiką praleidus saulėje rizikuosite stipriai nudegti. Odai šiuo dienos metu spinduliai patys nepalankiausi. Jei žinote, kad šiuo laiku neišvengsite saulės, pasistenkite tinkamai apsisaugoti ne tik kremais, tačiau ir skrybėle, skarele pridengiančia kūną. Taip pat nepamirškite, kad juodos spalvos drabužiai saulę trauks dar intensyviau. Rinkitės šviesių spalvų, lengvų ir plonų audinių drabužius.

Tinkamiausias laikas deginti yra ryte nuo 9 iki 11 valandos kuomet saulė dar nespėjusi pakilti aukštai. Popiet deginimuisi rinkitės laiką nuo 16 ir 19 valandos. Deginantis tiek ryte tiek popiet užtikrinsite sveiką, lygų ir gražų įdegį, išvengsite galimų nudegimų.

Norint, kad įdegis būtų kuo lygesnis geriausia judėti, ne gulėti. Kadangi judant saulės gauna visas kūnas.

Svarbu nepamiršti, kad saulėje pavojinga užmigti. Kadangi ne tik rizikuojate stipriai nudegti, bet ir galite gauti šilumos smūgį.

Nerekomenduojama saulės voniomis lepintis žmonėms, kurie serga įvairiomis virusinėmis ligomis. Jei vartojate medikamentus, taip pat reikėtų vengti saulės. Net kai kurie žoliniai produktai gali padidinti riziką stipriau nudegti.

Jei laukiatės degintis saulėje taip pat nerekomenduojama. Stenkitės būti pavėsyje, po skėčiu, kūną pridenkite ilgesniais, lengvais drabužiais, būtinai naudokite apsauginį kremą net jei ir nebūsite tiesioginiuose saulės spinduliuose.

Svarbiausi žingsniai po deginimosi saulėje

Visų pirmiausia neskubėkite po deginimosi saulėje į dušą. Pirmas žingsnis pailsėti pavėsyje ir leisti kūnui atvėsti.

Kai kūnas atvės nusiprauskite po šiltu dušu. Jei maudėtės jūroje rekomenduojame nepamiršti ir plaukų, kadangi sūrus vanduo jiems kenkia kaip ir odai. Plaukus būtina ne tik gerai išplauti švelniais šampūnais, bet ir palepinti maitinančia kauke ar gydomąją procedūra. Viena iš naujovių BotoHAIR procedūra. Tokia procedūra puikiai tiks po saulės vonių, kadangi mažina plaukų pūtimąsi, taip pat procedūros metu atkuriama natūrli plauko drėgmė, atstammas keratino kiekis struktūroje. Plaukai taps švelnūs, lengviau iššukuojami ir švytintys.

Po maudynių kūną ištepkite maitinančiu, drėkinančiu kremu ar losjonų. Jei oda nenudegė saulėje to puikiai užteks.

Pirmuosius nudegimo požymius pastebėsite tik praėjus kelioms valandoms. Oda pradeda raudonuoti, perštėti, tampa jautri. Stipriau saulėje nudegusi oda tampa šiurkšti, pleiskanoja, išsausėja, todėl būtina ja tinkamai pasirūpinti ir apsaugoti nuo tolimesnio žalingo poveikio.

Jei saulėje stipriai nudegėte nenaudokite aliejų ar labai riebių kremų. Jie šiuo atveju netinka. Patartina rinktis kremus, kurie praturtinti hialuronu, dumbliais, alijošiaus ekstraktu ar kitais ingredientais, kurie turi vėsinančių, raminančių ir drėkinančių savybių. Tokios priemonės odai padės greičiau atsigauti ir saugos nuo stipresnių pažeidimų. Labai svarbu, kad priemonių sudėtyje nebūtų spirito, kadangi jis dar labiau skatins odos sausėjimą, paraudimą.

Jei ant odos susidarė pūslelės, stenkitės jokiu būdu jų nepažeisti, nepradurti, kadangi galite sukelti infekciją.

Po buvimo saulėje nepamirškite gerti daug vandens, kadangi organizmas dehidratuoja. Būtina atstatyti skysčių pusiausvyrą. Tonizavimui puikiai tiks žalioji arbata, taip pat ir granatų sultys. Valgykite vaisius ir daržoves, kurie turi daug vitamin bei antioksidantų. Antioksidantai padės neutralizuoti laisvuosius radikalus.

Kai oda apgis ir bus mažiau jautresnė pasilepinkite SPA procedūromis -  įvairiais masažais, kūno įvyniojimu, negyvos odos šveitimu bei pamaitinimu. Tokios procedūros atgaivins ne tik kūną, bet ir sielą.

Taip pat rekomenduojame išbandyti procedūras, kurios mažina odos pigmentaciją. Kaip žinote saulė skatina pigmentinių dėmių atsiradimą. Tokios procedūros metu oda šviesinama, pamaitinama, stangrinama ir puikiai veikia prieš raukšles.

 

Rūpinkitės savo veido ir kūno oda kasdien, puoselėkite ją. Tik tinkamai pasirinktos priemonės ir procedūros padės išlaikyti odą gaivią, švytinčią, elastingą bei užkirs kelią senėjimui. Graži oda mūsų sveikatos veidrodis!

Drėkinančios procedūros veidui

Atgal

APIE PASIUTUS LAPĖ RAŠO: