Kaip išgyventi žiemą: patarimai, kaip rūpintis kūnu, veido oda, stiprinti imunitetą bei įdomiau praleisti laisvalaikį + masažų ir SPA Kaune rekomendacijos

2018-10-30

Kaip išgyventi žiemą: patarimai, kaip rūpintis kūnu, veido oda, stiprinti imunitetą bei įdomiau praleisti laisvalaikį + masažų ir SPA Kaune rekomendacijos

Įsivaizduokite situaciją: šeštadienio rytą atsikeliate anksti, entuziastingai nusiteikęs šiandien nuversti kalnus – pasportuoti, paplaukioti baseine, apsipirkti, susitikti su draugais, bet pažiūrite pro langą ir pamatote darganą ir lietų... Ar imsite rengtis ir rytą pradėsite nuo lengvo krosiuko, ar grįšite atgal į lovą? Jei pasirinkote pirmąjį variantą, jūsų valia – geležinė. Deja, daugelis renkasi antrąjį scenarijų – nutipena atgal į lovą. O bloga dienos pradžia dažnai reiškia ir visą sugadintą dieną – juk, atvėsus orams, kartais taip pristinga nuotaikos ir įkvėpimo.

Vėlyvas ruduo ir žiema – tikras išbadymas mūsų organizmui: daug laiko praleidžiame šildomose bei sausose patalpose, mažiau nei vasarą prakaituojame, tad vartojame ir mažiau skysčių, daugiau laiko sėdime, dažnai ir prasčiau maitinamės, tad atsiranda įvairių negalavimų – nuo odos problemų iki apatijos ar net sezoninės depresijos. Kaip rūpintis oda, prižiūrėti kūną, apsisaugoti nuo peršalimo ligų ir gripo? Kaip galime pakeisti savo gyvenimą, kad šaltis nei kūnui, nei mintimis nepadarytų jokios neigiamos įtakos?

Kaip rūpintis kūno ir veido oda vėlyvą rudenį ir žiemą?

Išsausėjusi oda – vienas iš pagrindinių nusiskundimų šaltuoju metų laiku. Sausas patalpų oras, šaltis lauke tiesiog išgarina drėgmę iš odos. Anot gydytojo Arthuro Perry, kai odos drėgmės lygis sumažėja iki 30 proc., oda pradeda drastiškai sausėti, ypač – lūpos ir rankos. Drėgmės lygiui sumažėjus iki kritinio lygio, oda tampa skeldėti (pvz., rankų oda lauke ilgiau pabuvus be pirštinių).

Amžiui didėjant, odos gebėjimas gaminti natūralius apsauginius aliejus (sebumą) silpsta, o kur dar visos cheminės medžiagos, esančios vandenyje ir prausimosi priemonėse. Oda už nepriežiūrą „atsidėkoja“ šiurkštumu ir pleiskanojimu.

Neleiskite kūno odai išsausėti: vos išėję iš dušo, lengvais masažuojamaisiais judesiais įtrinkite odą drėkinamuoju kremu ar aliejumi. Masažuojant kūną, naudojami ir natūralūs aliejai. Jie odą daro elastingesnę, aprūpina ją drėgme.

Žiemą reikėtų vengti karšto dušo. Kad ir kaip malonu mėgautis karštais vandens purslais, tačiau rinkitės vėsesnį vandenį: karštas vanduo naikina kolageną. Būtent tai stipriai išsausina odą.

Odos drėgmę padės išlaikyti ir tam tikrų rūšių maistas – valgykite daugiau avokadų, žuvies, linų sėmenų, vartokite daugiau kokosų aliejaus: visi šie produktai yra puikūs riebalų šaltinai. Mūsų ląsteles supa apsauginės lipidinės (riebalinės) membranos, o jei kūnas negauna pakankamai lipidų, praranda drėgmę.

Kūno priežiūrai šaltuoju sezonu geriausia naudoti priemones, kurių sudėtyje yra šių komponentų:

  • alyvuogių aliejaus;
  • kokosų aliejaus;
  • simondsijų aliejaus;
  • vitamino E;
  • alavijo.

Žiemą venkite drėkinamųjų preparatų su kvapikliais ir su eukaliptų ar pipirmėčių eteriniais aliejais, kurie gali sudirginti sausą ir sutrūkinėjusią odą. Žiemą reikėtų vengti kosmetikos su hialurono rūgštimi: ji, negaudama drėgmės iš aplinkos, gali pradėti ją „siurbti“ iš gilesnių odos sluoksnių. O jei vis tiek norėsite pirkti veido kremą su hialurono rūgštimi, būtinai įsigykite ir oro drėkintuvą.

Šaltu oru ypatingą dėmesį skirkite savo veidui bei plaukams (jei nedėvite kepurės):tai bene vienintelės atviros kūno vietos einant į lauką žiemą. Drėkinamosios, maitinamosios veido odai skirtos priemonės padės išvengti bėrimų, odos tempimo, išsausėjimo. Drėkinamuoju kremu veidą tepkite būdamos patalpoje, maitinamuoju – eidamos į lauką ir nakčiai.

Tačiau žiemą vien tik veido priežiūros namuose neužteks – labai rekomenduojamos ir salonuose atliekamos drėkinamosios veido procedūros, veido masažai Kaune, padėsiantys išvengti odos raukšlėjimosi, sudirgimo. Viena labiausiai rekomenduojamų – intensyviai raminanti ir drėkinanti veido procedūra. Ji puikiai tinka dilgčiojančiai, perštinčiai odai, jaučiant tempimą – būtent tokius nemalonius simptomus gali sukelti atšiaurus klimatas. Intensyvi terapija padės nuraminti odą, nuslopins paraudimus, niežulį, diskomfortą, atkurs drėgmės balansą. Po procedūros oda taps lygi bei elastinga, spindės, bus itin švelni. Nepamirškite palepinti ir savo kūno.

 

Kokie didžiausi šaltojo metų laiko negalavimai?

  1. Žiemą daugelį žmonių kamuoja sezoninis afektinis sutrikimas

Jei orų permainos „šilta-šalta“ pradėjo erzinti, žinokite, kad jus supa daug taip pat besijaučiančių žmonių. Analogiškai, jei gerą nuotaiką kaipmat pakeičia bloga, irgi nereikėtų labai stebėtis. Šaltojo metų laiko slogutis, žiemos depresija turi ir mokslinį pavadinimą – tai  sezoninis afektinis sutrikimas. Tokią būseną žiemos metu, kai naktys labai ilgos, o dienos – trumpos ir apniukusios, gali pajusti kiekvienas.

Sezoninis afektinis sutrikimas gaudžiai siejamas su saulės stygiumi, šalčiu ir niūriais orais. Sutrikimą galima įtarti, jei:

  • nuotaika dažnai kinta;
  • jaučiatės paniuręs, sudirgęs;
  • stinga energijos;
  • nuolat pramiegate;
  • pastebėjote, kad ėmė didėti svoris, ir kt.

Stebuklinga terapija būtų koks nors kelių savaičių ar net mėnesių kruizas Karibų jūra ar galimybė pagyventi šiltuose kraštuose – tai tikrai padėtų nugalėti žiemos slogutį. Bet, deja, ne visi turi galimybę pabėgti... Tad visiems kitiems kone stebuklingas vaistas nuo apatijos ir liūdesio epizodų būtų SPA procedūros, poilsis, mėgstama veikla. Kai prasta nuotaika jus visiškai užvaldys, rinkitės masažą: jis padidins geros nuotaikos hormonų – serotonino ir dopamino – išsiskyrimą, sumažins streso hormono kortizolio lygį, padės geriau atsipalaiduoti ir jaustis laimingesniems. Rekomenduojamas masažas – antistresinis nugaros masažas Kaune „Šiltas prisilietimas“, atliekamas naudojant šokoladą. Pamatysite, kad po jaukaus, ilgo masažo seanso ant šilto masažinio stalo jūsų nuotaika iškart praskaidrės. Daugiau patarimų, kurie padės kovoti su sezoniniu afektiniu sutrikimu, rasite šiame straipsnyje.

  1. Šaltis sukelia raumenų įtampą

Ar šaltuoju metų laiku kada teko dalyvauti kokiame nors sporto reginyje, koncerte ar bet kur kitur po atviru dangumi, kur ilgokai neturėjote galimybės pajudėti? Po tokio renginio, kai grįžtate namo ir kūnas sušyla, galima pajusti skausmą kaklo, pečių ir užpakaliuko srityse. Ilgokai būnant lauke šaltą dieną, organizmas daug jėgų išeikvoja gindamasis nuo šalčio, todėl raumenų įtampa net ir grįžus į šiltą patalpą gali išlikti ilgiau nei tikėjotės.

Jei šaltis ilgam sukaustė kūną ar galūnės nuolat šąla, labai rekomenduojame rinktis masažą su karštais akmenimis. Domina karštųjų akmenų masažas Kaune? Į 1,5 val. trukmės procedūrą, kurios metu masažuojamas ne tik kūnas, bet ir veidas, pakvies masažuotojas Gintaras iš grožio ir terapijos centro „Bounty Bay“. Nuo seno tikima, kad akmenys turi magišką galią: iš kūno padeda išlaisvinti blogąją energiją ir pripildo gerosios. Įkaitę akmenėliai sugrąžina gerą savijautą, darbingumą, subalansuoja emocinę būseną. Žadeito akmenys naudojami todėl, kad jie ilgiausiai iš visų žinomų išlaiko šilumą ir laikomi itin švariais. Masažo metu šiluma skverbiasi gilyn į raumenis ir audinius bei pagerina kraujotaką. Dėl sutrikusios kraujotakos galime jaustis mieguisti, tingūs, gali būti sunku produktyviai dirbti.

Tad reguliarūs kūno masažai yra puikus būdas kovoti su raumenų įtampa, kurios kaltininkas gali būti šaltukas.

  1. Artėjančios šventės sukelia stresą ir nerimą

Nors daugelis mūsų ir mėgstame Kalėdas, tačiau dėl viso to prieššventinio šurmulio ir, atrodo, nesibaigiančio bėgimo galime patirti papildomą stresą ir tapti nerimastingi. Juk laukia galybė kalėdinių renginių ir vakarėlių, reikės tvarkyti ir puošti namus, pirkti dovanas, kepti skanėstus, išsiųsti galybę atvirukų, todėl gali būti labai sudėtinga rasti laiko atsipalaiduoti ir atitrūkti nuo visų šių rūpesčių.

Apskritai, šventinio streso sąvoka veikiausiai atsirado todėl, kad per mažiau nei 9 savaites amerikiečiai turi net 4 šventes: Heloviną, Padėkos dieną, Kalėdas ir Naujuosius. Ir nors mes, lietuviai, švenčių turime šiek tiek mažiau, tai nereiškia, kad darbų ir planavimo sumažėja. Švenčių ir sau primestų nebūtinųjų darbų perteklius tik sukelia dar daugiau streso, tampame pikti, imame nerimauti.

Kaip išvengti prieššventinio streso ir nerimo?

  • Susidėliokite prioritetus.
  • Iš anksto planuokite šventinį biudžetą.
  • Susidarykite darbų sąrašą, pagalbos paprašykite ir šeimos narių.
  • Mokykitės stresą įveikti ir atsipalaiduoti padedančių technikų.
  • Atraskite atpalaiduojančias terapijas: reguliarūs masažai padės lengviau nugalėti stresą ir leis mėgautis nuostabiu švenčių laukimu.

Taigi, kaip vieną efektyviausių streso malšintojų, siūlome įvairius masažus. Daugelis masažo specialistų atvirauja, kad pats darbymetis jiems – laikas nuo spalio-lapkričio iki kovo. Jie visai nesistebi, kodėl masažai Kaune bei SPA žiemą tampa net kelis kartus populiaresni nei, pavyzdžiui, pavasarį ar vasarą. Tačiau priežasčių – tikrai ne viena ir ne dvi: ir jūs įvertinkite malonių ir naudingų masažų privalumus, kurie dar geriau atsiskleidžia darganotu oru.

 

Kas galėtų padėti pagerinti slogią žiemos nuotaiką?

Sveikai maitinkitės. Orams atšalus, daugelis nuotaiką ima „gerinti“ saldžiu ar nesveiku maistu, kuris labai greitai virsta į riebaliukus. Savaitgalio vakarais vasarą dažnai būname gamtoje, o žiemą dažniau renkamės vakarojimą prie televizoriaus ir gausiai įvairiais kaloringais užkandžiais nukrauto stalo. Viso to pasekmė – ima augti svoris, prastėja sveikata, moterims atsiranda celiulito.

Tad:

  • stenkitės, kad jūsų kasdienėje mityboje būtų kuo mažiau cukraus ir perdirbto maisto;
  • valgykite daugiau šviežių daržovių ir vaisių;
  • arbata ir sriubos taip pat ne tik maloniai sušildys, bet ir organizmui suteiks vertingų medžiagų. Be to, sriuba turi mažiau kalorijų – nepersivalgysite.

O jei ir priaugote šiek tiek svorio, kovoti su papildomais riebaliukais padės anticeliulitiniai (vakuuminiai ir limfodrenažiniai) masažai. Limfodrenažinis masažas Kaune specialiu „STARVAC“ aparatu atliekamas salone „Tobula savijauta“, o „Saulėja SPA“ salonai, įsikūrę K. Donelaičio g. 27 bei Baltų pr. 7a, derina povandeninį ir limfodrenažinį masažus: povandeninis masažas padeda atsipalaiduoti, o masažas aparatu „Wellslim“, atliekamas apatinei kūno daliai, aktyvina medžiagų apykaitą, stangrina odą, padeda atsikratyti celiulito.

Judėkite. Kad ir kaip žiemos laisvadieniais sunku iškišti nosį laukan, prisiminkite, kad mankšta – viena pagrindinių terapijų, neleisianti jums užmigti žiemos miegu. Žinoma, rasti būdų, kaip pajudėti, bus sunkiau – dviratis padėtas sandėliuke, o, norint ramiai pasivaikščioti ar pabėgioti lauke, taip pat teks žvalgytis į termometro stulpelį ir nutaikyti tinkamą orą. Taigi drąsiai galite įsijungti „Youtube“ – čia rasite daug vaizdo įrašų tiek pradedantiems, tiek ir jau pažengusiems sportininkams. Taip pat galite pradėti lankytis treniruotėse sporto klube ar sporto studijoje. Nebūtina rinktis klubų su tradiciniais treniruokliais – išbandykite šokius, jogą, stacionarius dviračius, lankykitės baseine, kartu pasimėgaudami ir pirčių bei sūkurinių vonių malonumais, ir t. t.

  1. Kaip jau minėjome, žiemos savaitgalį gali kilti pagunda apsirengti pačią šilčiausią pižamą ir daugiau niekur nebekelti kojos iš namų. Tačiau tai nepadės nugalėti slogučio. Verčiau pakvieskite draugus vakarienės, su kolega išeikite į miestą išgerti kavos ar vieną iš draugų pakvieskite kartu pasportuoti. Daugiau dėmesio skirkite ir savo antrajai pusei – eikite į teatrus, koncertus, pakvieskite pavakarieniauti į restoraną, pramogaukite, nuvykite į SPA Kaune. Vėlyvą rudenį ir žiemą rekomenduojame prisiminti vandens ir pirčių malonumus.

Prisiminkite, kad buvimas tarp žmonių, o ne vienumoje, padės praskaidrinti nuotaiką ir išvaikys visas slogias mintis.

Planuokite, ką veiksite sugrįžus šiltesniems orams. Planai, ką reikės pasisodinti savo mini darželyje ar balkone atėjus pavasariui, nuteiks labai maloniai. Jau galite įsigyti ir sėklų, gėlių svogūnėlių, ypač jei ketinate jų parsisiųsti iš užsienio el. parduotuvių.

Taip pat tomis pilkomis žiemos dienomis, kurios, atrodo, niekada nesibaigs, teigiamų akimirkų suteiks pavasario ar vasaros atostogų planavimas. Pasidairykite po lietuviškus ir užsienio tinklaraščius ir pasvajokite, kur atostogausite kitais metais. Trauksite į kalnus, rinksitės pažintinę kelionę, o gal poilsį paplūdimyje su kelionės paketu „viskas įskaičiuota“? Galbūt jau pats metas įsigyti bilietus skrydžiui, kol jų kainos – dar prieinamos? Jei mėgstate keliauti automobiliu, žiemos vakarai – neblogas metas dėlioti maršrutą, susidaryti lankomų vietų sąrašą ir užsiimti kitais atostogų planavimo reikalais.

Kokios priemonės padės sustiprinti imunitetą ir apsisaugoti nuo ligų?

Su šaltuoju sezonu atslenka ir gripo epidemija. Norintiems išvengti gripo, vien kruopščiai plautis rankų tikrai neužteks. Tad kokias priemones galima pasitelkti kovojant su peršalimo ir gripo simptomais?

  1. Valgyti daugiau česnakų.
  2. Vartoti imbierus bei citrinas.
  3. Geri daugiau vandens.
  4. Gerti žolelių arbatos.
  5. Vartoti vitamino D.
  6. Reguliariai plauti rankas – plaunant rankas su muilu, nuo jų pašalinama daugiausia virusų – ligų sukėlėjų. Apie tai rašėme ankstesniame straipsnyje apie nagų priežiūrą.
  7. Daugiau ilsėtis – pervargus imunitetas greičiau nusilpsta.

Išsamiau aptarsime kelias stebuklingas priemones, kurios nepakeičiamos stiprinant imunitetą ar kovojant su liga:

Šeivamedžių uogos ir sultys. Šeivamedžių uogos peršalimui, gripui ir sinusų infekcijoms gydyti naudojamos jau tūkstančius metų. Šios uogos – tai turtingas antioksidantų šaltinis. 2016 m. buvo atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo 312 tiriamieji, lėktuvu vienos kelionės metu skridę ne trumpiau nei 7 valandas. Mokslininkai nustatė, kad tiriamieji, vartoję šeivamedžių uogų ekstrakto prieš skrydį ir atvykę į tam tikrą šalį, patyrė lengvesnius peršalimo simptomus nei tie, kurie vartojo gydomojo poveikio neturinčių preparatų (placebą). Šeivamedžio uogų galima įsigyti įvairiais pavidalais: džiovintų, džiovintų šaltyje, sirupo, maisto papildų su šeivamedžiais, arbatų.

Eteriniai aliejai. Šaltuoju metų laiku, susidūrus su galvos skausmu, nuovargiu ar pirmaisiais peršalimo požymiais, galima naudoti eterinius aliejus (tik išoriškai!). Eteriniai aliejai – natūrali alternatyva, kai iškart nesinori griebtis vaistų, o, jei tik vartojami tinkamai, gali padėti išvengti slogos. OTC dekongestantai (nosies gleivinės paburkimą mažinantys vaistai), pavyzdžiui, pseudoefedrinas ar fenilefrinas, gali neigiamai reaguoti su receptiniais vaistiniais preparatais, todėl jų nerekomenduojama vartoti nėščiosioms ar žmonėms, kurių kraujospūdis aukštas. Remiantis „WebMD“, dekongestantai, sustandindami kraujagysles, sutrikdo kraujotaką nosyje ir gerklėje.

Todėl pirmiausia reikėtų išbandyti slogos gydymą eteriniais aliejais. Geriausiai peršalimo simptomus malšina eukalipto, citrusinių vaisių eteriniai aliejai ar su jais pagaminti mišiniai. Galima naudoti difuzorių ir kvėpuoti eterinių aliejų garus, galima eterinį aliejų maišyti su organiniu kokosų aliejumi ir šiuo mišiniu įtrinti padus. Eteriniai aliejai plačiai naudojami ir masažų metu. Šiuo atveju jie padeda atgauti jėgas pavargusiems, aktyvina kraujotaką, stiprina visą organizmą, padeda greičiau pasveikti. Eteriniai aliejai masažo metu taip pat gerina nuotaiką, dėmesio koncentraciją, atpalaiduoja raumenis ir visapusiškai atkuria kūno bei sielos harmoniją. Aromaterapinis viso kūno masažas Kaune atliekamas masažuotojos Jurgitos grožio ir terapijos centre „Bounty Bay“. Vėlgi reikėtų prisiminti, kad imunitetą labiausiai silpnina stresas: atsikratę streso, išvengsite ir ligų.

Chriropraktika ir masažai. Chiropraktika – tai gydymo būdas, kurio metu atliekamos stuburo ar kurios nors kitos kūno srities korekcijos. Šaltuoju metu kas dvi savaites galima lankytis chiropraktikos seansuose, derinant juos su masažo seansais. Tačiau kadangi chiropraktiką medikai vertina gana prieštaringai, tikslingiau rinktis masažus. Įrodyta, kad reguliari fizinė veikla stiprina imunitetą. Taip pat primename, kad išlikti fiziškai aktyviems reikėtų ir norint turėti tvirtą imunitetą. Galite lankyti jogos užsiėmimus, išeiti pasivaikščioti ar pabėgioti. Grįžtant prie masažų, didelį efektą (panašiai kaip sportuojant) suteikia švediškas arba giliųjų raumenų masažas. Jei domina tokio tipo masažai Kaune, rinkitės klasikinį viso kūno masažą. Tai puiki gydymo ir profilaktikos priemonė, išjudinanti visas organizmo sistemas, padedanti sumažinti raumenų disbalansą, stiprinanti sveikatą, mažinanti nuovargį, nervinę įtampą ir kt.

Deja, daugelis žmonių rūpintis sveikata pradeda tik susirgę – iki tol jie nesiima jokių profilaktinių priemonių, kovojant su peršalimu ir gripu. Laimei, kad, stiprinant imuninę sistemą, galima apsisaugoti nuo didžiosios dalies virusų.

Šaltis nebeatrodys toks baisus, jei pasirūpinsime ne tik tinkama apranga, bet ir tinkama nuotaika. Sveika mityba, sportas, bendravimas su bendraminčiais ir, žinoma, SPA bei masažai – geros nuotaikos ir puikios sveikatos žiemą garantas.

Atgal

APIE PASIUTUS LAPĖ RAŠO: