Siekiant užtikrinti sklandų svetainės veikimą, analizuoti lankytojų veiklą ir teikti individualizuotus skelbimus, šioje svetainėje yra naudojami slapukai ir socialinių tinklų įskiepiai. Slapukų ir įskiepių naudojimą galite pasirinkti patys nustatymuose. Daugiau informacijos Privatumo politikoje.
Tikrinti čekį Kontaktai Dovanų čekis
Prekių krepšelis
Jūsų krepšelis tuščias
Išsirinkus norimas paslaugas, spauskite mygtuką "Į krepšelį"

Organizmo valymas – nauda ar žala organizmui? Populiariausi mitai

2021-02-28

Organizmo valymas – nauda ar žala organizmui? Populiariausi mitai

Atėjus pavasariui daugelis pradeda galvoti apie tai, kaip padailinti kūno linijas. Ir turbūt viena dažniausiai girdimų frazių - organizmo detoksikacija. Tai yra organizmo valymas nuo toksinų. Bet visuomet iškyla klausimų - ar tai veikia ir kokia nauda, o gal žala organizmui? Mitų apie organizmo valymą tikrai daug ir labai sunku atsirinkti, kas iš tiesų yra naudinga.  

Kas yra organizmo detoksikacija? 

Jei internete ieškosite atsakymų, kas yra organizmo detoksikacija, neabejotinai rasite informacijos, kad tai organizmo valymas nuo toksinų ir šlakų pašalinimas. Sakoma, kad išsivalius organizmas ir laikantis detoksikacinės mitybos jausiesi puikiai ir net palengvėsi keliais kilogramais. Vis tik reikėtų gerai pagalvoti, ar Jums iš tiesų to reikia, o gal labiau reikia tiesiog keisti savo įpročius ir mitybą?  

Organizmas geba išsivalyti pats 

Aplink girdima informacija skelbia, kad privalai išsivalyti organizmą. Tam pasitelkiama speciali, lengva mityba, sulčiavimas ar net badavimas, žarnyno valymas ar net įvairūs preparatai. Tačiau prieš tai turėtum suprasti, kad organizmą išsivalyti Tavo organizmas geba ir pats. Juk tam mes turime kepenis, inkstus, žarnyną, limfinę sistemą, plaučius. Mūsų organizmas nuolat pats atlieka detoksikaciją. Todėl natūraliai kyla klausimas – ar organizmo valymas papildomomis priemonės iš tiesų reikalingas?  

Specialisto atlikti tyrimai  

Tam, kad sužinotum, ar organizmui tikrai reikia pagalbos išsivalyti, turėtum atlikti tyrimus. Tik gydytojas gali rekomenduoti išsivalyti organizmą. Nes jis tiksliai žinos, ar Tavo organizmui to reikia. Tačiau net ir gydytojai nerekomenduoja iš karto imti vartoti įvairių preparatų. Organizmo detoksikaciją rekomenduojama daryti pasitelkiant natūralias priemones. Pirmiausia – daug vandens. Jei nori, kad Tavo organizmas apsivalytų turėtum išgerti ne mažiau, kaip 2 litrus vandens per dieną.  

Papildomai gali vartoti natūralius maisto papildus. Jų sudėtyje ieškok tokių ingredientų, kaip ciberžolėmargalapis margainis ir kiti natūralūs ingredientai. Taip pat papildomai vartok skaidulų mišinius. Dažnai žmonės organizmo valymui pasirenka valgyti tik sriubas ar kitus skystus produktus. Taip gaunama dar mažiau skaidulinių medžiagų. O skaidulos yra būtinos žarnynui, juk jos net vadinamos organizmo šluota. Gali pasirinkti vartoti natūralius skaidulų mišinius arba valgyti daugiau skaidulinio maisto.  

Ar man reikalingas žarnyno valymas? 

Kai kurie žmonės sako, kad medicininis žarnyno valymas labai naudingas ir jį darosi profilaktiškai. Bet iš tiesų jis reikalingas tik sunkiais atvejais, kai iš tiesų yra didelių problemų su žarnynų. Be specialios gydytojo rekomendacijos jis tikrai nėra reikalingas. Be to, po tokio žarnyno valymo labai pasikeičia organizmas. Susilpnėja imuninė sistema, galite imti viduriuoti arba pasireikšti vidurių užkietėjimas. Iš žarnyno pašalinama ne tik tai, kas nereikalinga, bet ir daug naudingų medžiagų, gerųjų bakterijų, išsibalansuoja elektrolitų kiekis organizmas. Todėl tikrai reikėtų gerai apsvarstyti ar taip nepakenksite sau.  

Detoksikacija padeda numesti svorio  

Dar vienas dažnai girdimas teiginys, kad organizmo detoksikacija padeda numesti svorio. Taip, po savaitės detoksikacijos tikrai jausitės lengviau ir skaičiukai sumažės. Bet nukris tikrai ne riebalai. Tai tik išsivalę skysčiai iš organizmo. O valyti organizmą tik tam, kad nukristų keli kilogramai gali būti ir pavojinga, ypač jei laikysitės labai mažo kaloringumo detoksikacinės dietos. Jų metu gali savo organizmui pakenkti, kadangi jis gaus per mažai maistinių medžiagų ir vitaminų.  

Kaip padėti savo organizmui?  

Pirmiausia, organizmo valymo nereikės, jei tinkamai maitinsiesi. Sunkumą pilve, prastą savijautą, pilvo pūtimą, nuovargį lemia ne kas kita, kaip prasta mityba. Jei valgai daug pusgaminių, geri mažai vandens, valgai mažai daržovių, neabejotinai, Tavo savijauta tokia, kad pagalvoji apie detoksikaciją. Taip, detoksikacija padės pasijausti geriau, bet kas iš to, jei iš karto sugrįši prie įprastos savo mitybos? 

Organizmo valymas turėtų būti tarsi tarpinė stotelė pereinant prie organizmui palankesnės mitybos. Gerai savijautai užtikrinti svarbu subalansuotas maistas ir pakankamas kiekis vandens. Jei stengsiesi kasdien sveikai maitinti, apie organizmo valymą Tau pagalvoti net nereikės. 

Stenkis, kad Tavo mityboje netruktų produktų turinčių daug skaidulų, taip pat vartok pakankamai baltymų, gerųjų riebalų, sudėtinių angliavandenių ir žinoma - daržovių. Daržovės turėtų sudaryti puse Tavo patiekalo lėkštės.  

Turbūt kilo klausimas – kas yra gerieji riebalai? Tai tokie produktai, kaip avokadai, riebi žuvis, alyvuogių aliejus, kiaušiniai. Sudėtiniai angliavandeniai – tai įvairios grūdinės kultūros, ankštiniai. Na, o baltymų gausi su mėsa, žuvimi, ankštinėmis daržovėmis.  

Svarbu, kad Tavo mityba būtų įvairi ir joje netrūktų jokių maistinių medžiagų. Tuomet, kai sveikai maitinsiesi Tau neteks svarstyti, kaip pasijusti lengvesniam. 

Žinoma, nepamiršk pakankamai vandens. Ryte vos atsikėlus išgerk šilto vandens stiklinę. Likus pusvalandžiui iki valgio taip pat išgerk stiklinę vandens. Po valgio praėjus valandai taip pat papildyk organizmo vandens atsargas.  

Nepamiršk fizinio aktyvumo 

Be mitybos gerai savijautai būtinas bent minimalus fizinis aktyvumas, ypatingai jei dirbate sėdimą darbą. Mankšta, sportas ar kita aktyvi veikla padės aktyvinti medžiagų apykaitą, greičiau deginti riebalus, tvirtinti kūną. Beje, organizmui itin naudingi ir limfodrenažiniai masažai, kurie padeda suaktyvinti limfinės sistemos darbą, kraujotakos sistemą, o tuo pačiu ir medžiagų apykaitą.  

Kokie požymiai, kad Tau būtina keisti savo mitybos įpročius?  

Neabejotinai organizmai puikiai geba siųsti signalus, kad jam nėra gerai ir turėtum kažką pakeisti savo mityboje. Pagrindiniai požymiai: 

  • Dažnas galvos skausmas 

  • Patamsėję paakiai 

  • Susilpnėjusi imuninė sistema 

  • Nuolatinis nuovargis 

  • Įvairūs bėrimai 

  • Dažnas sąnarių skausmas 

  • Juntamas pykinimas, šleikštulys 

  • Kartumas burnoje 

  • Prastas miegas  

Jei jauti tokius simptomus, tuomet Tau tikrai reikia pokyčių. Tačiau jei nuspręsi imtis organizmo detoksikacijos, atkreipk dėmesį į tai, kaip siūloma jos laikytis. Nesiimk tokios detoksikacijos, kur siūloma gerti tik sultis ar valgyti sriubas. Tai tikrai nėra tinkamiausias variantas pagerinti savo savijautą. Idealiausia, jei pasikonsultuosi su gydytoju ar dietologu.  

Atgal

APIE PASIUTUS LAPĖ RAŠO: