Siekiant užtikrinti sklandų svetainės veikimą, analizuoti lankytojų veiklą ir teikti individualizuotus skelbimus, šioje svetainėje yra naudojami slapukai ir socialinių tinklų įskiepiai. Slapukų ir įskiepių naudojimą galite pasirinkti patys nustatymuose. Daugiau informacijos Privatumo politikoje.
Čekių savitarna Kontaktai Dovanų čekis
Prekės krepšelyje
Jūsų krepšelis tuščias
Išsirinkus norimas paslaugas, spauskite mygtuką "Į krepšelį"

Savimasažas – nauda ir patarimai

2022-05-18

Savimasažas – nauda ir patarimai

Jaučiant įtampą kūne ar net gi skausmą, masažas gali padėti pasijusti geriau. Aplamai, masažai turi daug fizinių ir psichologinių naudų mūsų kūnui, ne tik atpalaidavimą ar skausmo gydymą. Žinoma, masažo veiksmingumą gali užtikrinti tik profesionalus masažo specialistas, tačiau tam tikrais atvejais galime padėti ir patys sau - atliekant savimasažą. Šiame straipsnyje papasakosime apie savimasažo technikas, naudą ir keletą būdų kaip sau padėti.  

Savimasažo technikos 

Savimasažas - tai savęs masažavimas naudojant savo rankas, tam tikras priemones ar specialius masažui skirtus daiktus, tam, kad gydyti skaudamus raumenis ar sąaugas. Savimasažas atliekamas minkant ir spaudant odą tam tikrose kūno vietose. Pasirinkus tinkamą savimasažo būdą galima ne tik sumažinti skausmą, bet ir numalšinti stresą. Štai kelios galimos savimasažo technikos: 

  • Galvos, kaklo ir pėdų masažavimas rankomis 

Rankų naudojimas yra puikus būdas savarankiškai atlikti kaklo, pėdų arba galvos masažą. Visas šias vietas lengva pasiekti ir nereikia per daug spausti, todėl jas lengva masažuoti rankomis. 

  • Masažinis volas kojų, sėdmenų ir nugaros masažui 

Masažinis volelis yra naudinga priemonė raumenų skausmui malšinti: blauzdoms, šlaunims, keliams, sėdmenims, apatinei nugaros daliai. Tiesiog padėkite volelį ant grindų ir atsigulkite ant volelio. Tuomet judėkite pirmyn ir atgal voluodami norimą kūno vietą.

 

  • Teniso kamuoliukas pečių, nugaros ir krūtinės masažui 

Teniso arba golfo kamuoliukas puikiai tinka pasiekti sunkiau pasiekiamas raumenų grupes, tokias kaip pečiai, vidurinės nugaros dalis ar krūtinės raumenys. Naudokite grindis arba sieną ir voluokite kūną per kamuoliuką. Naudodami golfo kamuoliuką būkite ypač švelnūs ir stipriai nespauskite.  

  • Specialių savimasažo priemonių naudojimas 

Šiais laikais galima įsigyti įvairiausių savimasažui skirtų priemonių, skirtų konkrečioms raumenų grupėms. Tai - specialūs kaklo ir pečių masažuokliai, masažiniai pistoletai, šaldantys voleliai, nugaros masažuokliai, šildantys masažuokliai ir kt.  

Savimasažo privalumai 

Savimasažas išties paprastas ir itin patogus būdas, leidžiantis mėgautis masažu neišeinant iš namų. Savimasažas gali sumažinti raumenų patempimus ir įtampą, įvairių kūno vietų skausmą. Taip pat teigiama, kad savimasažas padeda kovoti su galvos skausmu, stresu bei nerimu. Gydytojui rekomendavus, savimasažą galima taikyti naudojant kartu su tokių lėtinių ligų kaip artritas ar fibromialgija paskirtu gydymu, taip palengvinant gydymą. Na, o norint pasiekti geresnių rezultatų, rekomenduojame savimasažą naudoti ir tarpuose tarp profesionalių masažų masažo kabinete. 

Žinoma, savimasažas neatstos profesionalaus specialisto daromo masažo, nes atlikdami masažą sau turite suaktyvinti kai kuriuos raumenis, tuo pačiu bandydami atpalaiduoti kitus raumenis. O kai masažą atlieka kitas žmogus - atsipalaiduoja visas kūnas. Nepaisant to, savimasažas turi tam tikrų pranašumų, lyginant su profesionaliu masažu. 

  • Savimasažas praktiškai nieko nekainuoja. Sumokėsite tik už masažui skirtą prietaisą. Jei masažą atliksite savo rankomis jis visiškai nekainuos.  

  • Jūs patys geriausiai pažįstate savo kūną, tad nors ir masažo specialistas puikiai išmano anatomiją, jis ne visada gali pataikyti būtent į tas vietas, kurios sukelia skausmą. Tad atlikdami savimasažą Jūs patys žinote tiksliai kur reikia masažo.  

  • Savimasažas suteikia galimybę ne tik stimuliuoti, bet ir atjauninti kūną, kadangi masažas skatina kraujotaką.  

  • Savimasažą galite taikyti nuolat. Profesionalus masažas gali padėti sumažinti įtampą kelioms dienoms, tačiau daugelis žmonių pastebi, kad skausmas ir diskomfortas grįžta po savaitės ar dviejų. Išmokę keletą savimasažo technikų, galite sumažinti įtampą tarp profesionalių masažų.  

Savimasažo pagalba galima sumažinti galvos, kaklo ir pečių skausmus. Taip pat viršutinės ir apatinės nugaros dalies skausmą, sėdmenų ir šlaunų skausmą, pilvo skausmą.

Patarimai, kaip savimasažo pagalba sumažinti skausmą 

Pateikiame keletą būdų kaip savimasažo pagalba sumažinti skausmą tam tikrose kūno vietose.  

  • Kaklo skausmas. Kaklo skausmą dažnai sukelia per didelis krūvis ir netinkama laikysena. Tai gali nutikti dėl kasdienės veiklos, pavyzdžiui, sėdint sukniubus prie nešiojamojo kompiuterio ar telefono, arba skaitant lovoje be tinkamos kaklo atramos. Jei kaklą spaudžia ir skauda, išbandykite šią gydomąją savimasažo techniką: Atpalaiduokite pečius, ištieskite kaklą ir nugarą. Raskite skausmingas vietas kaklo zonoje. Tvirtai paspauskite pirštais, tuomet švelniai judinkite pirštus sukamaisiais judesiais. Pakartokite priešinga kryptimi. Tęskite 3–5 minutes. 

  • Galvos skausmas ir įtampa. Jei jaučiate galvos skausmą, savimasažas gali padėti sumažinti įtampą ir padidinti atsipalaidavimą. Šis būdas ypač naudingas, jei galvos skausmą sukelia stresas. Atpalaiduokite pečius, ištieskite kaklą ir nugarą. Suraskite savo kaukolės pagrindą. Abiejų rankų rodomųjų ir vidurinių pirštų galiukus uždėkite ant centro, švelniai spauskite ir braukite į išorę arba žemyn. Atkreipkite dėmesį į įtemptas vietas ir sritis aplink jas, masažuokite šias vietas mažais sukamaisiais judesiais naudojant pirštų galiukus. Taip galima masažuoti ir smilkinius, kaklą bei pečius. 

  • Vidurių užkietėjimas. Vidurių užkietėjimas gali sukelti pilvo skausmą ir diskomfortą. Nors vidurių užkietėjimą galima gydyti vidurius laisvinančiais vaistais, Jums gali padėti ir pilvo savimasažas. Jis taip pat gali sumažinti pilvo pūtimą ir pilvo spazmus. Norėdami atlikti savimasažą nuo vidurių užkietėjimo, atlikite toliau nurodytus veiksmus: atsigulkite ant nugaros, padėkite rankas delnais žemyn dešinėje apatinės pilvo dalies pusėje, šalia dubens kaulo. Švelniai masažuokite sukamaisiais judesiais, judėdami iki šonkaulių. Toliau eikite per skrandį iki kairiojo šonkaulio kaulų. Toliau eikite žemyn kairiąja skrandžio puse, pereidami prie dubens kaulo. Masažuokite bambą 2–3 minutes sukamaisiais judesiais.  

  • Nugaros skausmas. Su nugaros skausmu susiduria daugelis. Savimasažas gali padėti palengvinti nugaros skausmą. Apatinės nugaros dalies savimasažas: Atsisėskite ant grindų sukryžiuotomis kojomis ir ištieskite nugarą. Padėkite nykščius ant kiekvienos kryžkaulio pusės, plokščio trikampio kaulo , esančio stuburo apačioje. Mažais sukamaisiais judesiais judinkite nykščius aukštyn ir žemyn kryžkauliu. Paspauskite įtemptas vietas, užlaikykite ir atleiskite. Tęskite, jei reikia, ir nepamirškite giliai kvėpuoti.  

  • Pėdų skausmas. Pėdas kartais gali skaudėti dėl nepatogių batų, per didelio krūvio ar tokių ligų kaip artritas ir sausgyslių uždegimas. Šią įtampą galima numalšinti namuose taikant keletą paprastų technikų. Pėdų savimasažas kamuoliuku: Padėkite teniso arba golfo kamuoliuką ant grindų. Balansuodami ant vienos kojos arba sėdėdami, kitą pėdą uždėkite ant kamuolio. Sukiokite koją pirmyn ir atgal per kamuolį. Tęskite 3-5 minutes. Taip pat galite masažuoti pėdas rankomis: Rankomis apimkite pėdą, nykščiais trinkite ratais aplink kulną. Pakartokite 3-5 kartus. Toliau trinkite nykščiais tiesia linija nuo kulno iki pėdos centro, kad sumažintumėte skausmą lankuose. Pakartokite 3-5 kartus. Nykščiais patrinkite nuo centro iki išorinių kraštų. Pakartokite 3-5 kartus. 

Tai itin paprasti metodai, tačiau labai efektyvūs skausmo mažinimui. Beje, galite būti tikri, kad tai saugus masažas.  

Kada negalima atlikti savimasažo? 

Savimasažas yra puikus būdas sumažinti nedidelį skausmą, tačiau esant dideliems skausmams reikėtų kreiptis į gydytoją. Ypač jei nesate tikri, kas sukelia skausmą, savimasažas gali tik pabloginti situaciją. Taip pat yra atvejų kai taikyti savimasažo, nepasikonsultavus su gydytoju, nerekomenduojama. Pavyzdžiui, jei buvote patyrę lūžių. Taip pat pasikonsultuokite su gydytoju, jei: sergate vėžiu, venų tromboze, sunkia osteoporozės forma, turite kraujo krešėjimo sutrikimų ar vartojate kraują tirštinančius vaistus. Jei nesenai patyrėte nudegimus ar turite tebegyjančių žaizdų, vertėtų atsisakyti savimasažo. Jei savimasažo metu jaučiate didesnį skausmą arba jis padidėja po masažo, gali būti, kad savimasažas jums netinka, todėl reikia kreiptis į gydytoją. 

Taigi, savimasažas gali būti išties puikus būdas, padėti sau sumažinti įtampą ar nedidelius skausmus. Išmokus technikų, galėsite sau padėti bet kur ir bet kuriuo metu. Vis tik, norint geriausių rezultatų, rekomenduojame savimasažą naudoti tarpuose tarp masažų pas profesionalius masažo specialistus.  

Atgal

APIE PASIUTUS LAPĖ RAŠO: