Kaip atidaryti grožio saloną: viskas, ko reikia sėkmingam verslui

2019-06-11

Kaip atidaryti grožio saloną: viskas, ko reikia sėkmingam verslui

Prieš pradedant bet kokį verslą svarbu atlikti tam tikrus žingsnius, kad veikla būtų sėkminga. Ne išimtis ir grožio salonas, kirpykla ar SPA centras. Ypatingai sunku jei tai darote pirmą kartą ir visiškai neturite patirties verslo srityje - neaišku nuo ko pradėti ir kokius žingsnius pirmiausiai atlikti.

Paruošėme Jums svarbiausių žingsnių sąrašą, kuriuos reikėtų atlikti prieš atidarant saloną. Šie žingsniai padės susidėlioti savo salono viziją, susiplanuoti reikalingas investicijas ir laiką.

Klientų analizė

Visų pirmiausia, prieš pradedant bet kokį verslą turite atlikti išsamią būsimų klientų analizę. Tai vienas svarbiausių Jūsų namų darbų prieš žengiant žingsnį toliau. Labai svarbu, kad gerai pažintumėte aplinką, kurioje ketinate įkurti saloną. Turite atrasti tai ko trūksta būtent šiame rajone, o gal ir mieste. Pasiūlykite tai ko nesiūlo kiti salonai:

  • Įkurkite vaikų kampelį - kiekviena mama apsidžiaugs jei galės ateiti į grožio saloną su vaikučiu. Mamoms labai sunku rasti laiko vienoms ištrūkti pasigražinti, tada tai būtų labai didelis pliusas salonui.

  • Visada turėkite vietos netikėtoms klientėms - labai dažnas atvejis kai moterys nespėja, pamiršta suplanuoti savo vizitus pas grožio meistres ir prireikus nori paslaugos čia ir dabar. Pasiūlykite ekstra priėmimą ir nudžiuginkite skubančias.

  • Mini bibliotekėlė - laukiant visada norisi kažką paskaityti. Sukurkite jaukų kampelį su įdomiomis knygomis, kur Jūsų klientės galėtų belaukdamos paslaugų atsikvėpti, paskaityti, išgerti kavos. Net galima pasiūlyti pasiimti knygą namo iki kito apsilankymo.

  • Moterų grožio vakarai - pasiūlykite draugių vakarus, kuriuose moterys kartu džiaugtųsi grožio procedūromis, ragautų skanėstus, net išmoktų tam tikrų grožio ritualų. Svarbu bendravimas, dėmesys ir maloniai praleistas laikas.

Na, o analizei atlikti nereikia jokių sudėtingų priemonių. Pirmiausiai galite apsilankyti kituose salonuose, pasidomėti ką jie siūlo, pamatyti ko trūksta. Taip pat galima atlikti apklausą internete, paklausti tiesiogiai klientų kokių paslaugų jiems trūksta.

Nepamirškite ir Google paieškos sistemos - čia atrasite visus savo būsimus konkurentus. Išanalizuokite kiekvieno salono paslaugų spektrą ir apgalvokite ką galite pasiūlyti naujo ar pateikti kitaip nei visi. Turite išsiskirti iš aplinkinių, būti unikalūs.

Jūsų salono koncepcija

Sekantis žingsnis po klientų auditorijos analizės - salono kocepcija. Svarbu susidaryti vaizdą kaip viskas turi atrodyti. Reikia suprasti, kad klientas nori išeiti pilnas pačių geriausių emocijų. Įsivaizduokite, Jūsų klientas apsikerpa ir išeina labiau pasitikintis savimi, tarsi visai kitas žmogus. Jūsų salono darbuotojų darbas yra įkvėpti ir nudžiuginti klientą.

Atsidarant grožio saloną turite žinoti, kad svarbu ne tik grožio salono interjeras ar atliekamos paslaugos, bet ir salono dvasia, jausmas, įspūdis, kurį susidaro klientas įžengęs į saloną. Turite apgalvoti ir kaip atrodys Jūsų darbuotojai, kokių spalvų bus jų aprangos. O tam, kad išsiskirtumėte pasinaudokite atlikta kitų salonų analize.

Norint tiksliai nusistatyti salono koncepciją turite žinoti, kad salonai yra skirstomi į tam tikras klases:

  • Grožio kabinetas – tai vieta, kurioje atliekamos tik kelios ar viena grožio procedūra, dirba minimalus kiekis specialistų. Tai bus vieta, kurioje nedidelė erdvė ir klientas gaus tik tam tikrą paslaugą.

  • Grožio salonas – tai vieta, kurioje dirba kelių skirtingų sričių profesionalai. Taip pat siūlomos ir papildomos paslaugos, grožio priemonės.

  • SPA ir sveikatingumo centras – tai plataus spektro paslaugų vieta. Čia klientas ras ne tik visų sričių grožio specialistus, bet ir tam tikrų sričių medikus, kosmetologus, masažuotojus.

Salonai gali būti suskirstyti ir į kategorijas pagal paslaugų brangumą:

  • Ekonomiškas - tai salonas, kuriame klientui teikiamos tik kelios populiariausios paslaugos, naudojamos pigesnės priemonės, paprastesnis interjeras, nuomojamos patalpos.

  • Verslo klasės - tai didesnio paslaugų spektro salonas, kuriame daugiau profesionalių priemonių, teikiamos specialistų konsultacijos.

  • Premium klasės - tai salonas, kuris turi atskiras patalpas, platų paslaugų spektrą, darbuotojai naudoja kokybiškas, brangesnes priemones, naujesnes technologijas.

  • Prabangus – tai aukščiausios klasės  salonas skirtas VIP klientams, kuriems svarbu išskirtinumas, tik brangiausios priemonės ir išskirtinis dėmesys bei aptarnavimas, patogus parkavimas.

Tik tuomet kai nuspręsite kuriai salonų klasei norite priklausyti bus lengviau susidėlioti tolimesnius žingsnius ir nuspręsti kuo būsite išskirtinesni už kitus tos pačios klasės salonus.

Verslo planas ir kiti reikalingi dokumentai

Vienas iš svarbių tolimesnių žingsnių - verslo plano rašymas. Verslo planas turi būti gerai apgalvotas ir išsamiai aprašytas, formalus dokumentas. Jame turėtumėte pateikti:

  • Klientų analizę.

  • Finansines prognozes (galvokite racionaliai, nepervertinkite savo galimybių).

  • Būtinai nurodykite faktus, kurie lems Jūsų salono sėkmę. Svarbu nevartoti itin skambių būdvardžių, verslo planas turi būti formalus.

  • Nurodykite realius terminus.

Žinoma, reikia nepamiršti ir kitų svarbių dokumentų - darbuotojų licenzijos, prekybos priemonėmis licenzijos, higienos paso (jį išduoda visuomenės sveikatos biuras). Taip pat išsisaiškinkite ar visos grožio paslaugos gali būti teikiamos grožio salone, kadangi yra tam tikrų paslaugų (mezoterapija, hialurono rūgšties injekcijos ir panašios procedūros), kurios turi būti teikiamos medicinos įstaigose.

Nepamirškite ir dar vienos svarbaus dalyko - Jūsų veiklos įteisinimas. Grožio salono steigimui galima rinktis individualią veiklą pagal pažymą, individualią veiklą pagal verslo liudijimą, galima steigti juridinį asmenį ar mažąją bendriją.

Tinkama salono lokacija, patalpų interjeras

Norint įkurti patrauklų klientams grožio saloną būtina pasirinkti tinkamą vietą. Nesvarbu ar pirksite patalpas ar nuomositės, būtina atkreipti dėmesį į tokius dalykus kaip:

  • Patogus parkavimas.

  • Atskiras ir gerai matomas įėjimas.

  • Įėjimas neįgaliesiems.

  • Erdvė - nepamirškite, kad grožio salone bus talpinama daug inventoriaus, tad rinkitės erdvesnes patalpas.

  • Taip pat numatykite ir tai, kad gali prireikti išsiplėsti, priimti papildomai specialistų. Tam atvejui rinkitės patalpas, kuriose užtektų vietos nedidelei reorganizacijai.

Be tinkamos ir patogios vietos svarbu apgalvoti interjero sprendimus. Interjeras turi būti ne tik patrauklus, bet ir funkcionalus, patogus tiek klientams tiek specialistams. Labai svarbu geras apšvietimas, patogios, ergonomiškos kėdės, būtina laukiamojo zona. Nepamirškite ir tokių dalykų kaip žurnalai, gėlės, vaišės, kavos aparatas. Jūsų visas dėmesys turi būti nukreiptas į kliento patogumą ir geras emocijas apsilankius salone.

Salone būtina įrengti atskiras erdves skirtingiems grožio specialistams. Klientui tai leis išsaugoti privatumą, o specialistui neblaškomam kokybiškai atlikti savo darbą.

Nepamirškite ir tinkamų spalvų. Jei įrenginėjate grožio saloną, kuriame daugiausiai dirbs nagų meistrės, kirpėjai - rinkitės ryškias, žaismingas spalvas, tačiau jei ketinate įkurti SPA centrą, spalvos turėtų būti ramios, žemiškos ir atpalaiduojančios.

Tam, kad lengviau galėtumėte suplanuoti salono išdėstymą, nusibraižykite planą. Geriausia jei tai atliks interjero dizaineris, kuris jau ne kartą tai daręs ir padės iš karto užbėgti už akių netinkamiems sprendimams.

Dar vienas ypatingai svarbus dalykas – administracija. Kiekvienas salonas, kuris gerbia savo klientų laiką bei patogumą, turi savo administratorę, kuri pasitinka klientus, palydi pas reikiamą specialistą, pavaišina kava ar arbata, taip pat padeda suplanuoti apsilankymų laiką.

Logotipas – salono skiriamasis ženklas

Dar vienas dalykas, kurį turite padaryti – tai susikurti salono logotipą. Logotipas yra viena iš svarbiausių salono detalių - tai skiriamasis ženklas, pagal kurį Jus klientai atpažins gatvėje, žiniasklaidoje, socialiniuose tinkluose.

Tam, kad turėtumėte tikrai išskirtinį ir Jūsų salono dvasią atitinkantį logotipą geriausia kreiptis į profesionalų grafikos dizainerį. Žinoma, tai galima atlikti ir savarankiškai jei tik turite reikalingų žinių.  Svarbu nepamiršti, kad logotipas kuriamas labai ilgam laikui ir dažniausiai nekinta arba labai minimaliai kai norima atsinaujinti.

Baldų, įrangos įsigijimas

Kuomet jau yra vieta, nuspręsta koks bus interjeras – metas pasirūpinti baldais bei įranga. Tai galima atlikti keliais būdais - pirkti naujus, nuomotis, pirkti dėvėtus. Paskaičiuokite ar naujų baldų bei įrangos pirkimas neviršys Jūsų nusistatytos sumos salono įkūrimui. Žinoma, nauja įranga pranašesnė tuo, kad ji dar nenaudota, mažesnė galimybė, kad greitai suges.

Pagrindiniai dalykai, kurių Jums prireiks:

  • Kėdės, veidrodžiai, spintelės, stalai.

  • Plaukų plovimo įranga, masažo stalai (aktualiau SPA centrams).

  • Džiovintuvai, segtukai, tiesintuvai, frezos ir kitos priemonės.

  • Virtuvės įranga - virdulys, mikrobangų krosnelė, mini šaldytuvas. Tai daiktai, kurių prireiks Jūsų salono darbuotojams.

  • Susiraskite pastovius kavos, vandens, arbatos tiekėjus.

Visa tai tik maža dalis daiktų, kurių Jums prireiks. Būtinai pasidarykite išsamų sąrašą su preliminariomis kainomis.

Salono personalas

Kad ir koks gražus ir stilingas būtų Jūsų salonas, svarbiausia išlieka žmonės, kurie dirbs pas Jus ir bendraus su Jūsų klientais. Atidžiai rinkitės būsimus salono darbuotojus ir specialistus. Kiekvienas savo srities specialistas turi turėti galiojančią licenziją, pasižymėti tolerantiškumu, paslaugumu, kokybišku paslaugų atlikimu. Priklausomai nuo Jūsų salono paslaugų spektro Jums prireiks - kirpėjų, nagų meistrių, vizažistų, masažistų, kosmetologių ir kitų specialistų.

Grožio ar SPA salone Jums prireiks ir salono vadybininkas, kuris pasirūpins salono einamaisiais reikalais, tvarkys įvairius dokumentus, užsakys trūkstamas priemones, rūpinsis salono reklama.

Na ir kaip salonas be administratoriaus. Tai žmogus, kuris reprezentuoja Jūsų saloną. Klientas įėjęs visada pirmiausiai pabendrauja su administracija, todėl svarbu, kad žmogus, kuris dirbs šioje pozicijoje būtų malonios išvaizdos, mokėtų išlikti ramus bet kokioje situacijoje, pasitiktų visus su šypsena.

Darbuotojų atrankai galite pasisamdyti personalo specialistą, kuris pagal Jūsų kriterijus padės atrinkti tinkamus žmones. Toks žmogus jau žino į ką atkreipti dėmesį renkantis personalą.

Techninė dalis

Atrodo, kad jau viskuo pasirūpinta, tačiau yra dar viena svarbi dalis - techninė. Turbūt atrodo, kad tikrai įmanoma išsiversti be kompiuterio bei specialių programinių įrangų. Bet šiais technologijų laikais privaloma prisitaikyti prie aplinkos ir klientams parodyti, kad esate šiuolaikiški.

Atsidarant grožio saloną Jums reikės:

  • Kompiuterio - rinkitės naują, greitą ir kokybišką, kad sklandžiai galėtumėte juo naudotis.

  • Salono internetinės svetainės - svetainė Jūsų salono veidas internete. Būtinai rinkitės svetainės kūrimui profesionalus, kurie pasirūpins viskuo nuo dizaino iki SEO optimizavimo, tekstų paruošimo. Taip pat svarbu ir kokybiškos nuotraukos. Klientas gali Jus atrasti internete ir jei svetainėje vaizdas paliks gerą įspūdį, jis pas Jus tikrai apsilankys. Svetainėje klientas turi rasti visą reikiamą informaciją apie Jūsų saloną: paslaugos, kainos, kontaktai, darbų pavyzdžiai.

  • Socialinių tinklų paskyrų – kaip be jų. Tiesiog privalote turėti salono oficialų puslapį tokiuose socialiniuose tinkluose kaip Facebook ar Instagram. Jūsų salonas turi būti matomas visur. Socialiniai tinklai dabar neatsiejama mūsų gyvenimo dalis, ten praleidžiame tikrai daug laiko, todėl didelė tikimybė, kad taip pritraksite dalį potencialių klientų.

  • Salono užsakymų sistemos - būtina susikurti patogią registracijos sistemą. Tai atlikti Jums padės programuotojai, kurie pagal poreikius sukurs sistemą. Labai svarbu, kad klientas galėtų greitai ir patogiai rezervuoti savo laiką ne tik telefonu, bet ir internetu.

Rezervacinė sistema

„Pasiutusi Lapė“ Jūsų salonui gali pasiūlyti ypatingai patogią ir paprastą rezervacinę sistemą. Tai funkcionali sistema, kurią sukūrėme partneriams, norintiems parduoti savo paslaugas mūsų svetainėje.

Mūsų rezervacinė sistema visiškai nesudėtinga, o Jums tereikia pateikti informaciją apie salono teikiamas paslaugas, suvesti darbuotojus bei jų darbo laiką. Aprašymus bei nuotraukas mes jau turėsime jei esate mūsų partneris. Svarbu paminėti, kad mūsų partneriams ši sistema papildomai nieko nekainuoja.

Naudojant mūsų rezervacinę sistemą galima pačiam valdyti registracijų srautą ir jei tą dieną turite didelį užimtumą, galite patys atjungti registracijas internetu. Pačių registracijų skaičius visiškai neribojamas. Mes siekiame, kad turėtumėte kuo daugiau klientų.

Vienas iš patogumų Jūsų klientui, kad rezervacijas jis gali atlikti bet kuriuo paros metu iš bet kokios vietos. Tai didelis pliusas Jūsų salonui. O Jūs matysite koks klientas pas Jus ruošiasi apsilankyti, kadangi bus matomi jo duomenys – vardas, pavardė, kontaktai.

Visus pranešimus apie rezervacijas gausite el. paštu, taip pat matysite ir Pasiutusi Lapė kalendoriuje. Na, o klientui išsiųsime SMS žinutę ar el. laišką, taip pat priminsime apie artėjantį vizitą.

Jums nereikės sukti galvos ar klientas neatšaukė rezervacijos, tokios funkcijos neįdiegėme, kad klientas pats Jus informuotų paskambinęs tiesiogiai į saloną. Na, o Jūs turėsite galimybę atšaukti kliento rezervaciją, o apie ją informuosime mes.

Klientas už paslaugas apmokės Jums iš anksto pasinaudodamas internetine bankininkyste arba banko kortele.

Visas rezervacijas galėsite matyti prisijungę prie „Lapė+“ sistemos. Tą galėsite atlikti iš bet kurio pasaulio kampelio.

„Lapė+“ rezervacinės sistemos privalumai:

  • Jūsų salonui nebereikia kurti atskiros rezervacinės sistemos. Galite naudotis jau paruošta sistema.

  • Greita ir patogu tiek Jūsų klientui tiek Jums.

  • Rezervacijos atliekamos iš bet kurios vietos ir bet kokiu laiku.

  • Jūsų klientų registracija pasirūpinsime mes, o Jums beliks tik jų laukti! 

Prieš atidarant saloną iš karto apgalvokite visas detales. Svarbiausia stengtis, kad kiekvienas pas Jus apsilankęs klientas norėtų sugrįžti dar ne kartą.

 

Atgal

APIE PASIUTUS LAPĖ RAŠO: